D_savRRW4AA8TSE

Een (niet zo’n saai) jaarverslag

Voor bedrijven en organisaties is het soms een uitdaging om een pakkend en interessant jaarverslag te schrijven. Om te voorkomen dat de lezer niet verdrinkt in een ingewikkeld voorwoord van de directeur, cijfers en staafdiagrammen van de accountant of targets en doelstellingen die gehaald zijn (haal je even adem?), kun je ook een originele keuze maken.

  • Door samenwerkingspartners aan het woord te laten
  • Door gebruikers te interviewen
  • Met impressies laten zien wat je doet (inclusief pakkende quotes natuurlijk)

Kortom: door boeiende teksten te gebruiken. En daar komt Begin met A om de hoek kijken!

De afgelopen jaren heb ik voor verschillende organisaties meegewerkt aan hun jaarverslag. Ik vind het heerlijk om me de bedrijfscultuur eigen te maken, me te verdiepen in het verhaal en mensen hierover te interviewen.

Zo springt jouw jaarverslag straks van het scherm af (en wellicht ook van het papier). Een jaarverslag waarvan mensen zeggen: “Kijk, heb je dit al gelezen?”

Een voorbeeld waar ik ontzettend trots op ben, is het jaarverslag van CNME.